phone021 40558242 مشاوره رایگان خرید مبلمان
وبلاگ

مزیت مبل های وارداتی نسبت به مبل های داخلی چیست؟

1 دی, 1397

در بین کشورهای مختلف جهان، کشور ایران جزو کشورهای در حال توسعه است که با مرور زمان، میزان استفاده و اهمیت مبل در آن در حال افزایش است. اگر بخواهیم این موضوع را با مثالی قابل لمس مطرح کنیم، می توان به این مثال توجه نمود که در سالیان گذشته و نه چندان دور، افرادی که بصورت مهمان وارد منزل یک شخص می شدند، در اولین نگاه، به طرح و نقش فرش های موجود در آن خانه دقت می کردند و سوال های خود را در زمینه نوع فرش، جنس آن، داخلی یا خارجی بودن و ... مطرح می کردند.

 اما اکنون با گذشت زمان، دقت افراد تغییر قابل توجهی نسبت به فرش در منازل داشته است. بطوری که اکنون کمتر کسی دقت زیادی به فرش منازل داشته و سوالات خود را درباره آن می پرسد. دقیقا بر خلاف گذشته، اولیت اولیه عموم مردم، رو به سوی مبل ها تغییر جهت داده است و زمانی که وارد یک محیط مسکونی، اداری یا هرجای دیگر می شوند، نخست به مبلمان و نحوه چینش مبل ها در آن محل توجه دارند. همچنین سوالاتی در مورد مدل آن مبل، کیفیت، قیمت و محل خریداری آن مبل مطرح  می کنند.

این مثال کوتاه به سادگی و بطور واضح، افزایش اهمیت مبل در میان عموم مردم را نشان می دهد. به همین خاطر رقابت ها و سلیقه ها در طراحی، تولید و فروش به نقطه اوج خود رسیده است. بطوری که در حال حاضر، تنها به محصولات داخلی کفایت نمی شود و نگاه خریداران به سمت بازار های خارجی نیز معطوف می شود.

در مطالب گذشته ذکر شد که کارگاه های داخلی برای پیروزی در رقابت برای فروش، اقدام به خرید چوب های خارجی و استفاده از آنان در تولید مبل های خود می کنند.

حتی این موضوع که در یک مبل داخلی، از چوب های با کیفیت خارجی استفاده شده است، گاها مورد توجه خریداران قرار نمی گیرد و الزما سعی بر خرید مبل های تولید شده در خارج از کشور دارند تا بصورت آماده، مبل را دریافت و مورد استفاده قرار دهند.

البته یکی از دلایل این نوع تفکر در میان عموم مردم را می توان نارضایتی خریداران مبل های تولید داخل عنوان نمود. متاسفانه برخی از کارگاه های تولید مبل، برای فروش محصولات خود، دست به عمل های ناشایست از جمله، استفاده از چوب های نامرغوب برای بدنه یا کلاف مبل ها، عدم طراحی صحیح مدل معرفی شده به خریدار و تولید محصولی متفاوت و تحویل آن به مشتری، می زنند.

متاسفانه این موضوع در یک بازه زمانی خاص، در میان کارگاه ها و کارخانه های تولید مبل گسترش یافت، بطوری که لطمه های جبران ناپذیری به صنعت مبل داخل کشور زد و حتی باعث ریزش مشتریان خارجی مبل های ایران شود. زیرا در گذشته به دلیل کیفیت مطلوب و همچنین قیمت مناسب مبل های داخلی، کشور های همسایه  و یا سایر نقاط دنیا، از مشتریان ثابت و همیشگی بودند که رفته رفته با کاهش کیفیت مبل های تولید ایران و عدم رضایت مشتریان خود در این زمینه روبرو شدند و ارتباط خود را در زمینه خرید مبل از ایران بطور کامل قطع نمودند.

در حال حاضر می توان کشور عراق را تنها کشوری عنوان کرد که از مبل های ایرانی استقبال می کند. دلیل این موضوع نیز وجود مرزهای مشترک بسیار زیاد بین کشور ایران و عراق دانست و همچنین به دلیل این که عراق کشوری جنگ زده است و تمام منابع تولید و کارخانه های خود را از دست داده اند، نیاز به تامین برخی از محصولات مورد نیاز خود، از خارج از کشور دارند.

اما می توان حدس زد که اگر با این رویه نامناسب که محصولات ایران به سمت بی کیفیت شدن می روند، به پیش برویم، این بازار بسیار مناسب و پر رونق برای صنعت مبل را نیز از دست خواهیم داد و کشورهایی همانند چین ، ترکیه به راحتی می توانند جایگزین محصولات ایرانی شوند.

گونه های مختلف افرا به آب وابستگی شدیدی دارند و در خشکسالی های متوالی آسیب پذیر هستند. چوب افرا از دانسیته بالایی برخوردار نیست. از این جهت چوب این درخت را در رده نیمه سنگین دسته بندی می کنند. این ویژگی ها سبب می شود که از چوب درخت افرا برای ساخت وسایلی از جمله اندام های مصنوعی، صنعت مبلمان، ابزار آلات موسیقی و ... استفاده شود. همانطور که اشاره شد، افرا دارای چگالی پایین اما استحکام نسبتا بالایی است. و این یعنی مبلمانی که در بدنه و اسکلت آن از چوب افرا استفاده شده باشد دارای وزن نیمه سنگین و استحکام مناسبی خواهد بود.
چوب آکاژو سرخ رنگ بود و نقش و نگار بسیار زیبایی دارد. وجود اشکال ریز در رگه های این درخت زیبایی را دو چندان می کند. به علت روغنی بودن چوب، با تابش آفتان رگه های داخلی انعکاس نور ایجاد می کنند و جلوه ای زیبا از طبیعت را رونمایی می کنند. الاستیسیته بالای چوب یکی از عوامل محبوبیت آکاژو است.
چوب، ماده شگفت انگیز و خدادادی است که از ابتدای خلقت، در بخش های گوناگون زندگی بشر مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته از چوب ها تنها برای ساخت خانه، ابزار شکار، تبر و .. بصورت ابتدایی استفاده می شد.
در صنعت مبل سازی، کارگاه ها و کارخانه های مبل سازی همواره به دنبال یافتن چوب های با کیفیت از نظر دوام، قدرت، زیبایی و مقرون به صرفه بودن هستند. تا جایی که برخی از این کارخانه ها، چوب هایی فراتر از چوب های موجود در کشور را طلب می کنند و همین موضوع سبب می شود تا از دیگر کشورهای مطرح در زمینه چوب، چوب های مخصوصی را به کشور وارد نمایند.
امروزه استفاده از لوازم تزئینی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است. اگر با دقت بیشتری به محیط اطراف خود بنگریم، متوجه خواهیم شد که در هر نقطه از محیط زندگی ما، لوازم تزئینی به نحوی مورد استفاده قرار گرفته است و زیبایی بیشتری را به محیط اطراف ما می دهند.
در بین کشورهای مختلف جهان، کشور ایران جزو کشورهای در حال توسعه است که با مرور زمان، میزان استفاده و اهمیت مبل در آن در حال افزایش است.
با پیشرفت تکنولوژی و گسترش جوامع، کشورهای اروپایی به پرورش چوب های مورد نیاز برای استفاده در صنایع مختلف رو آورده و از طریق قوانین و شرایط مربوط به هر چوب، اقدام به پرورش آن چوب و درخت می نمایند.
کشور ایران به دلیل پهناوری و تنوع آب و هوا دارای انواع زیادی از گونه های درختی می باشد. همین امر موجب شده است تا صنایع چوبی در ایران رونق زیادی داشته و عموم مردم نیز به دنبال استفاده از لوازم چوبی بصورت تزیینی، مبل و ... هستند.
کشور ایران به دلیل پهناوری و تنوع آب و هوا دارای انواع زیادی از گونه های درختی می باشد. همین امر موجب شده است تا صنایع چوبی در ایران رونق زیادی داشته و عموم مردم نیز به دنبال استفاده از لوازم چوبی بصورت تزیینی، مبل و ... هستند.
چوب راش از جمله درختان موجود در ایران و سایر نقاط جهان است که فراوانی بسیاری دارد. Fagus نامی است که در مجامع بین المللی برای درخت چوب راش استفاده می شود.
یکی از بزرگترین دغدغه های خریداران در هنگام خرید مبل ، انتخاب بهترین مبل برای منزل و یا محیط کارشان می باشد. از این رو ممکن است گاهی به دلیل عدم آشنایی با قواعد خرید مبل، انتخاب درستی برای تهیه این کالا نداشته باشیم
شاید برای ما جالب توجه باشد اگر بدانیم چه کسانی اولین بار از صندلی برای نشستن و استراحت کردن استفاده کردند. در کدام سلسله تاریخی مبل راحتی بوجود آمد و از چه زمانی در میان مردم کشورهای مختلف فراگیر شد.
در اوایل قرن بیستم میلادی و پس از پیشرفت علم باستان شناسی، دانشمند کار کشته و سرشناس به نام هوارد کارتر(Howard Carter) تحقیقات گسترده ای بر روی آثار و اشیای باقیمانده از پادشاهان مصری انجام داد
همیشه یکی از دغدغه های خریداران مبل، مخصوصا مبل های راحتی، انتخاب رنگ مبل بوده است
در زبان عبری که زمان مرسوم مصریان باستان و قبطیان آن روز بوده است، به مبل راحتی سوفاه(suffah) می گفتند. در زبان عربی نیز به آن اثاث و یا اریکه می گفتند که به معنای نیمکت بلند و یا تکیه گاه است. در زبان فارسی نیز به مبل معروف است که در اصل کلمه ای فرانسوی است
به تدریج مبل راحتی ظرافت و زیبایی بیشتری به خود دید و هنرمندان ماهر به طراحی گسترده مبل روی آوردند