phone021 40558242 مشاوره رایگان خرید مبلمان
وبلاگ

چگونه قبل از خرید مبل، بهترین مبل را برای منزل خود انتخاب نماییم؟

25 دی, 1397

یکی از بزرگترین دغدغه های خریداران در هنگام خرید مبل ، انتخاب بهترین مبل برای منزل و یا محیط کارشان می باشد. از این رو ممکن است گاهی به دلیل عدم آشنایی با قواعد خرید مبل، انتخاب درستی برای تهیه این کالا نداشته باشیم.در این مقاله سعی بر این می شود تا با برخی از قواعد و اصولی که باید در هنگام خرید مبل دقت شود را بررسی نماییم.

پیش از ورود به بحث اصلی، باید این نکته اصلی را در نظر گرفت که به چه علتی اقدام به خرید مبل نموده ایم؟ با پاسخ به این سوال می توانیم به راحتی بخش زیادی از مسیر را برای انتخاب بهترین گزینه خرید مبل طی نماییم.  شاید در ابتدا این سوال، سوالی بیهوده و بی منطق به نظر برسد و در ذهن خود این موضوع را بیان کنیم که "علت خرید مبل، استفاده از مبل است". بله این پاسخ صحیح است اما قرار است این سوال را با دقت بیشتری جواب دهیم.

باید در ابتدای کار قبل از خرید مبل، به این موضوع دقت شود که آیا مبلی که تمایل به خریداری آن را داریم، دقیقا در چه بخشی مورد استفاده قرار میگیرد. آیا قرار است از این مبل برای استراحت در منزل استفاده شود، و یا قرار است از آن به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل استفاده شود؟ آیا این مبل تنها برای نشستن مهمانان استفاده می شود؟ و سوال های بسیار دیگری که در یذل اولین سوال پیش می آید.

با این مثال متوجه شدیم که با جواب دادن به سوال مطرح شده، می توان دقیقا توقع و خواسته خود را از خرید مبل متوجه شویم و با توجه به موقعیتی که قرار است از این مبل استفاده شود، اقدام به خرید مبل نماییم.

 

خرید مبل برای استفاده شخصی

اگر پس از پاسخ به پرسشی که در بالا مطرح شد، متوجه شدیم که نیاز به خرید مبل برای استفاده شخصی و استراخت بر روی آن داریم، بهتر است به توجه خود را به سمت خرید مبل راحتی معطوف نماییم. چرا که هدف اصلی از ساخت این نوع مبل، راحت بودن شخص و استراحت کردن برروی آن می باشد.

اغلب برای ساخت این نوع مبل ها، از بافت های نرم و راحت استفاده می شود، و نوع ساخت آن به شکلی است که بدنه مبل راحتی که از چوب تهیه شده است قابل مشاهده نیست و تا حد امکان در زیر پارچه مخفی شده است.

هزینه خرید مبل راحتی، با توجه به نوع مصرف آن و موادی که در آن استفاده شده است، متغیر می باشد، اما به توجه به این موضوع که در این مبل ها از چوب کمتری نسبت به سایر انواع مبل استفاده می شود، هزینه خرید مبل راحتی، پایین تر از سایر انواع مبل ها می باشد.

 

خرید مبل برای استفاده در بخشی از دکوراسیون منزل

اگر هدف از خرید مبل، استفاده از آن به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل باشد، باید قوانین و قواعد دیگری را برای انتخاب بهریتن مبل در نظر بگیریم. با توجه به این که این مبل قرار است تنها برای نمایش زیبایی در منزل و یا محیط کار مورد استفاده قرار بگیرد، پس نباید زیاد به بخش راحت بودن و نرمی آن مبل دقت شود.بلکه باید توحه خود را تنها به زیبایی و رنگ بندی این مبل برای هماهنگی با سایر اجزای منزل و یا محیط کار دقت نماییم. در اکثر مواقع، مبل هایی که تنها برای استفاده بعنوان دکوراسیون طراحی می شوند، بصورت فانتزی ساخته می شوند. بطوری که در آن مبل با ایجاد تضادهای زیبا و یا افزودن کاستی هایی بصورت عمدی، باعث زیبایی آن مبل یم شود.

ممکن است  گاهی اوقات، برای زیبایی بهتر مبل دکوراسیون، پایه های مبل و یا دسته های آن بصورت هم اندازه طراحی نشون د ویا از رنگ های متعددی در رنگ بندی آن استفاده شود که باید با توجه به رنگ بندی دکوراسیون منزل و یا محیط کار، و محل جایگیری مبل، بهرین گزینه ممکن را انتخاب نمود.

گونه های مختلف افرا به آب وابستگی شدیدی دارند و در خشکسالی های متوالی آسیب پذیر هستند. چوب افرا از دانسیته بالایی برخوردار نیست. از این جهت چوب این درخت را در رده نیمه سنگین دسته بندی می کنند. این ویژگی ها سبب می شود که از چوب درخت افرا برای ساخت وسایلی از جمله اندام های مصنوعی، صنعت مبلمان، ابزار آلات موسیقی و ... استفاده شود. همانطور که اشاره شد، افرا دارای چگالی پایین اما استحکام نسبتا بالایی است. و این یعنی مبلمانی که در بدنه و اسکلت آن از چوب افرا استفاده شده باشد دارای وزن نیمه سنگین و استحکام مناسبی خواهد بود.
چوب آکاژو سرخ رنگ بود و نقش و نگار بسیار زیبایی دارد. وجود اشکال ریز در رگه های این درخت زیبایی را دو چندان می کند. به علت روغنی بودن چوب، با تابش آفتان رگه های داخلی انعکاس نور ایجاد می کنند و جلوه ای زیبا از طبیعت را رونمایی می کنند. الاستیسیته بالای چوب یکی از عوامل محبوبیت آکاژو است.
چوب، ماده شگفت انگیز و خدادادی است که از ابتدای خلقت، در بخش های گوناگون زندگی بشر مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته از چوب ها تنها برای ساخت خانه، ابزار شکار، تبر و .. بصورت ابتدایی استفاده می شد.
در صنعت مبل سازی، کارگاه ها و کارخانه های مبل سازی همواره به دنبال یافتن چوب های با کیفیت از نظر دوام، قدرت، زیبایی و مقرون به صرفه بودن هستند. تا جایی که برخی از این کارخانه ها، چوب هایی فراتر از چوب های موجود در کشور را طلب می کنند و همین موضوع سبب می شود تا از دیگر کشورهای مطرح در زمینه چوب، چوب های مخصوصی را به کشور وارد نمایند.
امروزه استفاده از لوازم تزئینی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است. اگر با دقت بیشتری به محیط اطراف خود بنگریم، متوجه خواهیم شد که در هر نقطه از محیط زندگی ما، لوازم تزئینی به نحوی مورد استفاده قرار گرفته است و زیبایی بیشتری را به محیط اطراف ما می دهند.
در بین کشورهای مختلف جهان، کشور ایران جزو کشورهای در حال توسعه است که با مرور زمان، میزان استفاده و اهمیت مبل در آن در حال افزایش است.
با پیشرفت تکنولوژی و گسترش جوامع، کشورهای اروپایی به پرورش چوب های مورد نیاز برای استفاده در صنایع مختلف رو آورده و از طریق قوانین و شرایط مربوط به هر چوب، اقدام به پرورش آن چوب و درخت می نمایند.
کشور ایران به دلیل پهناوری و تنوع آب و هوا دارای انواع زیادی از گونه های درختی می باشد. همین امر موجب شده است تا صنایع چوبی در ایران رونق زیادی داشته و عموم مردم نیز به دنبال استفاده از لوازم چوبی بصورت تزیینی، مبل و ... هستند.
کشور ایران به دلیل پهناوری و تنوع آب و هوا دارای انواع زیادی از گونه های درختی می باشد. همین امر موجب شده است تا صنایع چوبی در ایران رونق زیادی داشته و عموم مردم نیز به دنبال استفاده از لوازم چوبی بصورت تزیینی، مبل و ... هستند.
چوب راش از جمله درختان موجود در ایران و سایر نقاط جهان است که فراوانی بسیاری دارد. Fagus نامی است که در مجامع بین المللی برای درخت چوب راش استفاده می شود.
یکی از بزرگترین دغدغه های خریداران در هنگام خرید مبل ، انتخاب بهترین مبل برای منزل و یا محیط کارشان می باشد. از این رو ممکن است گاهی به دلیل عدم آشنایی با قواعد خرید مبل، انتخاب درستی برای تهیه این کالا نداشته باشیم
شاید برای ما جالب توجه باشد اگر بدانیم چه کسانی اولین بار از صندلی برای نشستن و استراحت کردن استفاده کردند. در کدام سلسله تاریخی مبل راحتی بوجود آمد و از چه زمانی در میان مردم کشورهای مختلف فراگیر شد.
در اوایل قرن بیستم میلادی و پس از پیشرفت علم باستان شناسی، دانشمند کار کشته و سرشناس به نام هوارد کارتر(Howard Carter) تحقیقات گسترده ای بر روی آثار و اشیای باقیمانده از پادشاهان مصری انجام داد
همیشه یکی از دغدغه های خریداران مبل، مخصوصا مبل های راحتی، انتخاب رنگ مبل بوده است
در زبان عبری که زمان مرسوم مصریان باستان و قبطیان آن روز بوده است، به مبل راحتی سوفاه(suffah) می گفتند. در زبان عربی نیز به آن اثاث و یا اریکه می گفتند که به معنای نیمکت بلند و یا تکیه گاه است. در زبان فارسی نیز به مبل معروف است که در اصل کلمه ای فرانسوی است
به تدریج مبل راحتی ظرافت و زیبایی بیشتری به خود دید و هنرمندان ماهر به طراحی گسترده مبل روی آوردند